Gorące tematy

  • 3 października 2014
  • 6 października 2014
  • wyświetleń: 9305

Hybrydowy autobus w mieście

Od 2 do 8 października po czechowickich ulicach będzie kursował hybrydowy autobus marki Volvo. To już kolejne testy pojazdu hybrydowego, wcześniej w maju 2013 roku pasażerów woził hybrydowy Solaris.

Technologia hybrydowa to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej, wnoszące ogromny wkład w ochronę środowiska. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Ogromną zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.

Hybrydowy autobus na usługach PKM - 09.2014 · fot. Sebastian Kufel / PKM Czechowice-Dziedzice


To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych - Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.

Fakty o Volvo 7900 Hybrid Euro 6:
  • Spalanie paliwa niższe aż o 39% w porównaniu z analogicznym autobusem z napędem diesla.
  • Emisje spalin niższe o 40-50%.
  • Cicha eksploatacja bez produkcji spalin na przystankach.
  • Pojazd zasilany elektrycznie/olejem napędowym lub biodieslem.
  • Wyposażony w silnik elektryczny, akumulatory i mały silnik diesla.
  • Silnik diesla spełnia nowe normy europejskie Euro 6 dotyczące emisji.
  • System napędowy to hybryda równoległa, co oznacza, że silnik diesla i silnik elektryczny mogą być wykorzystywane niezależnie od siebie.
  • Akumulatory są ładowane energią generowaną podczas hamowania pojazdu.
  • Silnik elektryczny jest wykorzystywany głównie do przyśpieszania od zera do 15-20 km/h.
  • Sprzedaż elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo przekroczyła już 1350

aka / czecho.pl

źródło: PKM Czechowice-Dziedzice

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.