Najnowsze

  • 30 sierpnia 2021
  • wyświetleń: 1192

Skuteczne teksty SEO - jak je tworzyć?

Materiał partnera:

Content stanowi jeden z istotniejszych czynników rankingowych. Jeśli chcesz, aby pozycje Twojej strony internetowej w rankingu organicznych wyników wyszukiwania stale rosły, to musisz zadbać o treści zgodne z SEO. Są one bardzo ważne dla pozycjonowania stron, bez nich niemożliwe jest wybicie się w wynikach wyszukiwania na wiele fraz w TOP10. Dowiedz się tego, jak tworzyć skuteczne teksty SEO!

Skuteczne teksty SEO - jak je tworzyć?


Skąd czerpać pomysły na słowa kluczowe w tekstach SEO?



Nawet jeżeli pisanie jest Twoją prawdziwą pasją, to zanim pochłonie Cię wir pracy twórczej, musisz poświęcić trochę czasu na kwestie techniczne. Skuteczność optymalizacji tekstów pod SEO zależy w dużej mierze od tego, czy uda Ci się wybrać optymalne słowa kluczowe. Dlaczego prawidłowa selekcja słów kluczowych jest tak ważna? To właśnie za ich pomocą użytkownicy trafią na Twoją stronę internetową. Witryna pojawi się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na konkretne zapytanie użytkownika. Tym zapytaniem będzie właśnie wyrażenie kluczowe, pod które musisz zoptymalizować content na stronie internetowej. Dobór słów kluczowych będzie zależał od strategii pozycjonowania, jaką przyjmiesz. Możesz tworzyć teksty z uwzględnieniem fraz ogólnych lub słów kluczowych z długiego ogona. Sezonowość fraz sprawdzisz w Google Trends - jest to darmowe narzędzie od Google. To nie jedyne miejsce, w którym możesz szukać inspiracji na słowa kluczowe do tekstów. Pomocne okażą się także płatne narzędzia, które na podstawie tematycznych powiązań stworzą dla Ciebie listę haseł najchętniej wyszukiwanych przez użytkowników.

Frazy możesz również sprawdzić poprzez planer słów kluczowych Google Ads. Jednak dobór fraz nie powinien polegać wyłącznie na wyszukaniu ich w narzędziach płatnych i darmowych. Należy mieć odpowiednią strategię pozycjonowania, która będzie warunkowała stosowane słowa kluczowe. Ważna jest konkurencyjność, ich szczegółowość, liczba wyszukań, dopasowanie do tematu strony i wiele innych kwestii. Jeśli nie jesteś specjalistą SEO, to Twoje teksty, nawet przy wykorzystaniu fraz, mogą mieć niewielki wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Nie tylko ze względu na ich odpowiedni dobór, ale także na wielość innych działań, jakie składają się na skuteczne pozycjonowanie strony. Jeśli chcesz, by treści były zoptymalizowane pod SEO, a zarazem odpowiednio skonstruowane pod użytkowników, to skorzystaj z pomocy agencji SEO.

Pamiętaj, aby frazy umieszczać w treści w odpowiednich miejscach. Słowa kluczowe powinny znaleźć się m.in. w tytule, w nagłówkach oraz w samej treści. Nie umieszczaj na siłę wyrażeń, które brzmią sztucznie. Nie bój się odmieniać poszczególnych wyrazów oraz stosować synonimów. Roboty wyszukiwarki mają coraz lepsze narzędzia do tego, aby rozumieć szerszy kontekst treści.

Tworząc treści, pamiętaj o odbiorcy



Chcesz pozyskać uwagę użytkownika na dłużej? Zaoferuj mu atrakcyjne treści! Chodzi nie tylko o to, aby były merytoryczne, lecz także o to, by się je dobrze czytało. Kilka prostych zabiegów pomoże Ci odpowiednio sformatować treści. Każdy tekst powinien mieć atrakcyjny tytuł, zawierający najważniejsze słowo kluczowe - stworzony dla robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników. Kolejna sprawa to akapity. Nie umieszczaj w jednym akapicie zbyt wiele myśli - podziel je przez nagłówki i logicznie ułóż całość. Tak, aby czytelnik miał także przyjemność zapoznawania się z treścią. Chcesz wyliczyć kilka zalet swoich produktów? A może chcesz przedstawić klientom różne warianty kolorystyczne? Stosuj listy wypunktowane. Uatrakcyjnią one wizualnie tekst. Przełamią ścianę tekstu i przyciągną wzrok czytelnika.

Stosuj prawidłową strukturę nagłówków



Kolejny istotny element w tekstach SEO to prawidłowa hierarchia nagłówków. Wyróżnić można 6 rodzajów nagłówków. Najważniejszy to H1. Co do zasady w każdym Twoim tekście powinien się znaleźć tylko jeden nagłówek najwyższego rzędu. Nagłówek jest wyróżnionym fragmentem spośród całej treści. W miarę możliwości umieszczaj w nagłówkach słowa kluczowe. Stosowanie śródtytułów w tekstach poprawia ich czytelność oraz jest korzystne z punktu widzenia SEO. Dzięki nim roboty łatwiej orientują się w tematyce podstrony. Tworząc nagłówki, zadbaj o to, aby brzmiały naturalnie. Istotna jest kolejność nagłówków, nie możesz nimi dowolnie szafować. Jeżeli umieściłeś w tekście nagłówek najwyższego poziomu - H1, to pod nim powinien znaleźć się nagłówek H2, nie powinno się bezpośrednio po H1 wstawić nagłówka H3.

Optymalizacja istniejących tekstów pod SEO



Warto przekonać się, w jakim stopniu content, jaki znajduje się już na stronie, jest zoptymalizowany pod SEO. Zacznij od audytu SEO. Możesz zlecić przeprowadzenie kompleksowych działań - w takim przypadku szczegółowej analizie zostanie poddana cała strona. Specjaliści od SEO prześwietlą nie tylko warstwę tekstową, lecz przyjrzą się również kwestiom technicznym (np. poprawności kodu na stronie, sposobom linkowania czy adresom URL). Warto także aktualizować treści i poprawiać ich optymalizacje. Szczególnie, jeśli mają one miejsca na 2 karcie przeglądarki. Niekiedy trochę pracy nad tymi treściami może poskutkować dostaniem się do TOP10.

Z początku pisanie tekstów zgodnych z zasadami SEO może wydawać się trudne. Jednak im więcej takich treści stworzysz, tym większe doświadczenie będziesz posiadać. Korzystanie z zaawansowanych edytorów treści znacznie ułatwia tworzenie contentu, który będzie spełniał zarówno wyśrubowane wymagania stawiane przez roboty wyszukiwarki Google. Nie zastąpi to jednak umiejętności tworzenia treści, które przyciągają odbiorców i zaciekawiają ich.